lördag 15 maj 2010

McDonald´s är bäst!

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1988086/lasarna-ater-aldrig-pa-mcdonalds-igen
http://aftonbladet.se/nyheter/article7123811.ab
http://www.dn.se/nyheter/sverige/mcdonalds-fuskmarker-gammal-mat-1.1093717
http://aftonbladet.se/nyheter/article7125968.ab
Så nu är jag tillbaka igen! Politik är inte kul, oftast, men detta är kul.
Jag älskar McDonalds, det gör jag. Fast när dom bytte ut McFesat såsen mot en äggfri variant blev jag besviken. FIXA TACK!
När man ser ”Mcdonalds” i rubrikerna lite här och där får man lite att skriva om i alla fall.
Först såg jag trailern. Intressant trailer, det satte liksom nivån. En demagogisk speaker, en kille som verkar lätt layed-back . (Förlåt och ursäkt).
Pratade med en kompis till mig som jobbar på McDonalds. Att en stämpling blivit markerad ”T” är i 99% av fallen minst att den som jobbat glömt att stämpla ut sin arbetsdag eller liknande.
Det är inget snack om att det finns folk inom McDonald´s också (liksom alla stora organisationer) som tyvärr inte bryr sig om de anställdas rättigheter i större och mindre utsträckning. Tyvärr. Men dessa är ju ett extrem undantag tror jag. De flesta, liksom du och jag är rättskaffens. 220 restauranger i Sverige, någon enstaka som fifflar. Även om det är mindre bra, minst sagt, så är det inte alla McDonalds. Bara en minimal del. Och de flesta McDonalds, vad jag fattar, är ägda av privata personer, alltså inte direkt av McDonalds.
Sedan var det intressant om maten. Jag tror jag äter på Mcdonalds 3-5 ggr/vecka. Blivit besviken kanske 3 gånger på maten på 20 år. So what!? Tror inte Mcdonalds (och deras respektive privata ägare) försöker lura gästerna. Nöjda gäster kommer tillbaka (som jag) andra inte.
Lite fånig blir filmen. Skulle inte heller bli förvånad om dessa personer (kanske inte alla) som pratar om mat, sjukdomar och andra problem som drabbat stackars dem, kanske har en gås oplockad med McDonalds av helt andra orsaker? Inte vet jag. Visst finns inte rök utan eld, men vissa människor funderar man på.

Som sagt, jag älskar McDonalds, gjort i många år. Kommer fortsätta gå dit eftersom jag är så pass smart och intelligent att jag vet vad som är gott och inte. En burgare som legat en timme är inte god. Om man inte är svårt full och hungrig… =)
Och jag tror att nästan alla Mcdonalds folk får sin lön helt korrekt. De som har chefer som fuskar, hoppas jag får sina fiskar varma.

Mcdonalds kommer alltid vara nummer 1 för mig tror jag. Burger King är Ok. Whopper är inte alls dumt. MAX är riktigt otäcka. Speciellt deras kött som inte är rent kött utan massa anant skumt som inte ska vara i hamburgare. Mcdonalds och Burger King kör med kött i alla fall. Det gör ju inte MAX. Deras ”kött” specifikation från deras hemsida lyder: Anmärkning: ”Svenskt nötkött, vatten, potatis, ägg, torrmjölk, koksalt, potatismjöl, buljongpulver, potatisfibrer, kryddor (kryddmix bestående av druvsocker, kryddextrakt (rosmarin), jästextrakt (salt, jästextrakt, maltodextrin), surhetsreglerande medel (Citronsyra), vegetabiliskt fett). ”

Nåja, SVT vill ha lite tittare och debatt, så varför inte svartmåla McDonalds. Då vet man att man får respeons, och att jag som gäst går dit med en känsla av att jag borde skämmas, för TV sade så.
När man läser komentarer på de olika tidningarnas hemsidor så undrar man vad det är för idioter som jämnför Mcdonald´s maten med blöt papp och Wetex trasor?!!? Vem vid sina sinnens fulla bruk har testat att äta det? På riktigt?!?!??!
Alla dessa ”Jag hatar McD och älskar BK eller Max” är också riktigt seriösa. Dessa rasistiska inlägg om att alla ”nysvenskar” spottar i maten och kollar på svenskar som äter det är lika mycket skitsnack som något. Töntigt!
Nåja, nu ska jag ha en BigMac i alla fall!
Och fixa till McFestsåsen tack! Det ska vara ägg i majonnäs!

Inga kommentarer: